De actuele verwerkingstijden van Merius Hypotheken

Het acceptatieproces van Merius Hypotheken verloopt zo veel mogelijk automatisch. Daarom kunnen wij vijf keer sneller dan de markt, meestal binnen drie uur, een rentevoorstel uitbrengen. 

Acceptatieproces tijdens de coronacrisis

Alle medewerkers van Merius Hypotheken zijn gezond en werken momenteel vanuit huis. Het werk gaat daarom gewoon door. Maar omdat Merius Hypotheken enorm veel aanvragen heeft ontvangen, zijn de verwerkingstijden wel opgelopen. We werken er keihard aan om alle aanvragen zo goed en snel mogelijk te verwerken.

Omdat we hiervoor alle beschikbare tijd nodig hebben, is de telefoonlijn van de afdeling Acceptatie tijdelijk beperkt bereikbaar: u kunt ons op werkdagen bellen van 10.00 - 13.00 uur op 088 - 205 6466. We betreuren het dat we u nu niet de (telefonische) service kunnen bieden die u van ons gewend bent.
Wanneer wij genoodzaakt zijn documenten af te wijzen, koppelen we dit terug via HDN. Eventuele terugkoppelingen vanuit de eerste beoordelingen versturen we per mail. We communiceren onze actuele doorlooptijden dagelijks in de tabel hieronder.

 

Dossier compleet
(alle stukken zijn
     aangeleverd) per    

Verwerking van
aangeleverde documenten   
1e beoordeling     2e beoordeling        1ste + 2de beoordeling    Totale 
verwerkingstermijn
28 t/m 29 juli 2020 1 werkdag     11 werkdagen 12 werkdagen
30 juli t/m 2 augustus 2020 1 werkdag   8 werkdagen       5 werkdagen      14 werkdagen
3 t/m 5 augustus 2020 1 werkdag 7 werkdagen 5 werkdagen   13 werkdagen
6 t/m 10 augustus 2020 1 werkdag 8 werkdagen 5 werkdagen   14 werkdagen
11 augustus 2020 1 werkdag 8 werkdagen 4 werkdagen   13 werkdagen
11 augustus 2020 1 werkdag 6 werkdagen 5 werkdagen   12 werkdagen


Controleer uw aanvragen

In tijden van grote drukte worden weleens fouten gemaakt. Dat overkomt iedereen, ons helaas ook. Deze fouten herstellen we natuurlijk direct. Maar we merken dat we nu ook veel hypotheekaanvragen ontvangen die we handmatig moeten aanpassen, omdat tussenpersonen (basis)gegevens niet of niet juist opgeven of aanleveren. Dit kost ons meer werk, waardoor de doorlooptijden nog verder oplopen. 

We vragen u daarom om aanvragen en/of documenten goed te blijven controleren voordat u ze indient of aanlevert.

Wij blijven ondertussen keihard werken en hopen op uw begrip in deze uitzonderlijke situatie. Bedankt voor uw vertrouwen in Merius Hypotheken.

 

  • Aangepaste beleidsmaatregelen tijdens de coronacrisis
  • 2 maanden verlenging op een getekend hypotheekaanbod
  • We accepteren ook een gescande of gefotografeerde handtekening

Meer weten over onze aangepaste beleidsmaatregelen?

Merius Hypotheken tijdens de coronacrisis