Nieuwe portal van Merius Hypotheken

Bij Merius Hypotheken vinden we het belangrijk dat u goed, duidelijk en tijdig wordt geïnformeerd over uw hypotheek. Daarom hebben we een veilige klantenportal ontwikkeld waarmee u inzage hebt in uw (financiële) gegevens met betrekking tot uw Merius Hypotheek. Waar en wanneer u maar wilt.

Wat kunt u met de portal van Merius Hypotheken?

In onze beveiligde klantenportal vindt u een actueel overzicht van uw hypotheek. Hierin kunt u zien hoeveel u maandelijks aan rente betaalt, hoeveel u al hebt afgelost en wanneer de eerstvolgende incasso plaatsvindt.

Aflossingsvrije Hypotheekcheck

Hebt u een aflossingsvrije hypotheek? Dan kunt u in onze portal de Aflossingsvrije Hypotheekcheck raadplegen. Voor een aflossingsvrije hypotheek betaalt u elke maand alleen rente en u niets hoeft af te lossen. Maar aan het einde van de looptijd moet u de hypotheekschuld echter wel volledig aan ons terugbetalen. Om nu al te weten wat u nu of later kunt of wilt doen, hebben we de Aflossingsvrije Hypotheekcheck ontwikkeld. Op basis van uw (te verwachten) AOW- en pensioeninkomen, uw huidige woningwaarde en hypothecaire leningen, kunt u berekenen of u aan het einde van de looptijd uw aflossingsvrije hypotheek kunt aflossen of oversluiten.
Deze portal breiden we bovendien uit, zodat u in de toekomst steeds meer hypotheekzaken (zelf) kunt regelen en inzien.

Account portal

Om deze portal, inclusief Aflossingsvrije Hypotheek, te kunnen gebruiken, heeft Merius Hypotheken een persoonlijk account voor elke lening aangemaakt. Daarvoor hebben wij unieke e-mailadressen en mobiele telefoonnummers nodig. Uw e-mailadres is namelijk uw gebruikersnaam en u wanneer u wilt inloggen, krijgt u een sms’je op uw mobiele telefoon om te controleren dat u zelf toegang wilt tot uw persoonlijke account.

E-mail van Merius Hypotheken

Alle klanten van wie we een actueel e-mailadres en mobiel telefoonnummer hebben, hebben inmiddels een e-mail ontvangen met daarin informatie over hun account. Klopt uw e-mailadres wel, maar hebben we geen (actueel) mobiel telefoonnummer van u? Dan hebben we u een e-mail gestuurd met daarin het verzoek om uw contactgegevens te updaten.

We sturen daarnaast ook e-mails naar klanten met een aflossingsvrije hypotheek, om ze extra te wijzen op het bestaan van de Aflossingsvrije Hypotheekcheck.

Een brief of sms’je van Merius Hypotheken

Het kan gebeuren dat we geen actueel e-mailadres, maar wel een mobiel telefoonnummer van u hebben. In dat geval hebben we klanten met een aflossingsvrije hypotheek een sms’je gestuurd naar dat nummer. Als u hierin uw actuele e-mailadres invult, krijgt u alsnog een e-mail met daarin informatie over aflossingsvrije hypotheken in de toekomst. Vertrouwt u het sms’je niet? U kunt op onze website ook de informatie over toekomstigbestendig wonen met een aflossingsvrije hypotheek teruglezen.

We sturen daarnaast ook brieven naar klanten met een aflossingsvrije hypotheek, om ze te wijzen op het bestaan van de Aflossingsvrije Hypotheekcheck.

Wat kunt u doen?

Hebt u toegang tot de portal? Neem dan gerust een kijkje in deze nieuwe applicatie en vul, als u een aflossingsvrije hypotheek hebt, de Aflossingsvrije Hypotheekcheck in, zodat u meer inzicht krijgt in de betaalbaarheid van uw hypotheek in de toekomst.

Hebt u nog geen account, omdat wij niet beschikken over uw actuele contactgegevens? Dan verzoeken wij u om de contactgegevens van elke leningnemer te updaten via een beveiligd formulier op onze website: meriushypotheken.nl/contactgegevens-wijzigen. Zodra we uw (nieuwe) contactgegevens hebben ontvangen, maken we een account voor u beiden aan. U krijgt hiervoor een aparte e-mail waarin we uitleggen hoe u uw account activeert en hoe u vervolgens kunt inloggen op portal.meriushypotheken.nl.

Wat als u nog niets hebt ontvangen?

Hebt u de e-mail niet ontvangen? Controleer dan ook uw spambox. Vindt u ook daarin geen e-mail van Merius Hypotheken, dan kan het zijn dat we niet het juiste e-mailadres van u hebben. Ook dan vragen we u de contactgegevens van elke leningnemer te updaten via een beveiligd formulier op onze website: meriushypotheken.nl/contactgegevens-wijzigen.

Merius Hypotheken staat voor u klaar

Wilt u meer weten over onze klantenportal? Op meriushypotheken.nl/portal kunt u alles rustig nalezen. Wilt u meer informatie, dan helpen wij u graag verder. U kunt ons op werkdagen van 9.00 tot 17.30 uur bellen op 088 – 205 64 60 of mailen via klantenservice@meriushypotheken.nl.

Terug naar overzicht