Jaaropgave van Merius Hypotheken

Voor je eigen administratie en om je Belastingaangifte te doen, heb je een Jaaropgave van je hypotheek nodig. Deze sturen wij je vóór 1 maart 2021 op.

Onze jaaropgave

De jaaropgave van jouw hypotheek wordt vóór 1 maart 2021 per post verzonden. Heb je vragen over de jaaropgave? Dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Zij zijn te bereiken op maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 17.30 uur op telefoonnummer 088 – 205 64 60 of per e-mail via klantenservice@meriushypotheken.nl.

Uitleg jaaropgave

Op de jaaropgave van Merius Hypotheken vind je:

  • Het saldo van jouw hypotheekschuld op 31 december 2020
  • Het bedrag dat in 2020 aan rente in rekening is gebracht
  • Het totaal van eventuele aflossingen van je Merius Hypotheek in 2020

Meer informatie over hoe je dit jaaroverzicht moet lezen en gebruiken, vind je in deze Uitleg Jaaroverzicht. Er is gerekend met voorbeeldgegevens uit 2018, maar de uitleg is nog altijd actueel.

Belastingaangifte

De jaaropgave van Merius Hypotheken kun je gebruiken voor het doen van jouw belastingaangifte. Wij geven jouw gegevens, voor zover we dat wettelijk verplicht zijn, door aan de Belastingdienst. Vanaf het moment dat je aangifte kunt doen, zijn deze gegevens beschikbaar in de vooraf ingevulde aangifte. Wanneer je aangifte doet, controleer dan goed of alle gegevens juist zijn en vul aan waar nodig.

Vragen?

Heb je nog vragen over je jaaropgave? Bij onze veelgestelde vragen vind je de antwoorden.

Download de uitleg