Jaaropgave van Merius Hypotheken

Voor jouw eigen administratie en om je Belastingaangifte te doen, heb je een Jaaropgave van je hypotheek nodig. Als je in 2022 een hypotheek van Merius Hypotheken had, sturen we deze vóór 1 maart 2023 naar je op. Je ontvangt de  jaaropgave dan uiterlijk 5 maart 2023.

Onze jaaropgave

De jaaropgave van jouw hypotheek wordt vóór 1 maart 2023 per post verzonden; afhankelijk van de bezorging van PostNL heb je deze uiterlijk 5 maart 2023 in de brievenbus. Deze dient als controle: we hebben alle gegevens over je hypotheek al doorgegeven aan de Belastingdienst, zodat deze al zijn ingevuld in je Belastingaangifte 2022.

Let op: ook als je toegang hebt tot onze portal, ontvang je de jaaropgave per post. Deze verschijnt niet in de portal.

Heb je aansluitend vragen over dit jaaroverzicht? Dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Zij zijn te bereiken op maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 17.30 uur op telefoonnummer 088 – 205 6460 of per email via klantenservice@meriushypotheken.nl

Uitleg jaaropgave

Op de jaaropgave van Merius Hypotheken vind je:

  • Het saldo van jouw hypotheekschuld op 31 december 2022
  • Het bedrag dat in 2022 aan rente in rekening is gebracht
  • Het totaal van eventuele aflossingen van je Merius Hypotheek in 2022

Meer informatie over hoe je dit jaaroverzicht moet lezen en gebruiken, vind je in deze Uitleg Jaaroverzicht. Uitleg Jaaroverzicht Er is gerekend met voorbeeldgegevens.

Belastingaangifte

De jaaropgave van Merius Hypotheken kun je gebruiken voor het doen van jouw belastingaangifte. Wij geven jouw gegevens, voor zover we dat wettelijk verplicht zijn, door aan de Belastingdienst. Vanaf het moment dat je aangifte kunt doen, zijn deze gegevens beschikbaar in de vooraf ingevulde aangifte. Wanneer je aangifte doet, controleer dan goed of alle gegevens juist zijn en vul aan waar nodig.

Vragen?

Heb je nog vragen over je jaaropgave? Bij onze veelgestelde vragen vind je de antwoorden.

Download de uitleg