Problemen met inloggen?

Heeft u problemen met het inloggen in de Merius Portal omgeving? Hieronder staan de oplossingen voor de meest voorkomende problemen. Mocht u er nog steeds niet uitkomen, neem dan contact op met onze klantenservice via 088 – 205 6460 of via klantenservice@meriushypotheken.nl. Bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 17:30.

Merius Hypotheken heeft een beveiligde klantenportal ontwikkeld, waarmee je, waar en wanneer je wilt, inzage hebt in je (financiële) gegevens met betrekking tot je Merius Hypotheek. Daar ziet u wanneer de eerstvolgende incasso ongeveer plaatsvindt, hoeveel u tot nu toe hebt afgelost en wat de hoogte van uw hypotheekrente is.

Hoe bereik je de klantenportal van Merius Hypotheken? 

Om deze applicaties en gegevens te kunnen raadplegen, heb je toegang nodig tot de portal van Merius Hypotheken, met een account. Je krijgt daarvoor uiterlijk eind januari 2023 een uitnodiging via de mail: die wordt verstuurd naar het e-mailadres dat je hebt doorgegeven tijdens het aanvragen van een hypotheek of dat je in een later moment hebt doorgegeven aan onze klantenservice. Dit e-mailadres is direct je gebruikersnaam.

Heb je deze mail ontvangen? Klik of druk dan op de button Inloggen, rechtsboven aan deze pagina. Je kunt ook deze volgende link gebruiken https://portal.meriushypotheken.nl
Als je voor de eerste keer inlogt, klik je vervolgens op Activeer uw account (onder aan de pagina) en vul je je e-mailadres in (waarop je de uitnodiging voor de portal hebt ontvangen).

Hierop ontvang je een verificatiecode; deze is maximaal één uur geldig na het versturen van de e-mail. Wanneer je deze code hebt ingevoerd in de klantenportal, kun je een nieuw wachtwoord kiezen.
Om er zeker van te zijn dat jij zelf het account activeert, ontvang je op het bij ons bekende mobiele telefoonnummer ook een sms’je met een code. Nadat je deze hebt ingevoerd, heb je daadwerkelijk toegang tot je persoonlijke omgeving in onze klantenportal.

Wat als je geen uitnodiging per e-mail hebt ontvangen?

We streven ernaar om iedereen van wie we een (geldig) e-mailadres hebben, voor eind januari 2023 toegang te geven tot de portal. Nog even geduld als je nog geen uitnodiging hebt ontvangen!

Daarnaast kan het zijn dat onze e-mail in je spambox is beland; heb je die al gecontroleerd.

Als je ook na eind januari geen e-mail van ons hebt ontvangen, kan het zijn dat jouw e-mail niet bekend is bij Merius Hypotheken of dat je in de tussentijd een nieuw e-mailadres gebruikt (bijvoorbeeld omdat je bent overgestapt van internetprovider).

Heb jij je actuele contactgegevens niet doorgegeven aan Merius Hypotheken (bijvoorbeeld omdat je een nieuw e-mailadres of mobiele telefoonnummer hebt of omdat we alleen de gegevens van één van de leningnemers hebben ontvangen), maar wil je wel toegang tot de portal? Vul dan onderstaand formulier in en we zorgen dat dit in orde komt.

Actuele contactgegevens klantenportal

Naam(Vereist)
Uw leningnummer (ook wel relatienummer) bestaat uit 7 cijfers, beginnend met een 3. Het al ingevulde nummer is een voorbeeld en dient u aan te passen aan uw eigen leningnummer.

Declareren uit het bouwdepot

Heb je een Bouwdepot van Merius Hypotheken? Dan kun je er ook voor kiezen om declaraties voortaan digitaal in te dienen. Dat scheelt veel papieren rompslomp! Bovendien krijg je hier ook inzicht in de hoogte van je bouwdepot en zie je of een factuur is goed- of afgekeurd (en waarom).

Aflossingsvrije Hypotheekcheck

Heb je een aflossingsvrije lening of leningdeel? Daarvoor betaal je elke maand hypotheekrente en hoef je niets af te lossen. Aan het economische einde van de looptijd moet je deze hypotheekschuld echter wel volledig aan ons terugbetalen of oversluiten naar een andere geldverstrekker. Heb je hier al rekening mee gehouden? Het is verstandig om nu al te weten of je je aflossingsvrije hypotheek kunt aflossen of oversluiten na de einddatum van deze lening. Daarvoor heeft Merius Hypotheken een Aflossingsvrije Hypotheekcheck ontwikkeld. Op basis van je (te verwachten) AOW- en pensioeninkomen, je huidige woningwaarde en hypothecaire leningen, kun je berekenen of je aan het einde van de looptijd je aflossingsvrije hypotheek kunt aflossen of oversluiten.

Hoe gebruik je de Aflossingsvrije Hypotheekcheck?

Om de Aflossingsvrije Hypotheekcheck te kunnen gebruiken, moet je enkele gegevens invullen, aanpassen en/of controleren. Veel gegevens hebben we al voor je ingevuld, maar je hebt ook de volgende documenten nodig van jezelf en (eventueel) je partner:

  • Actueel overzicht van jouw (te verwachten) bruto jaarlijkse AOW- en (eventueel) aanvullend pensioeninkomen. Indien je al AOW- en pensioeninkomen geniet, kun je hiervoor de jaaropgave(n) Pensioeninkomen gebruiken. Als je de AOW-gerechtigde leeftijd nog niet hebt bereikt, kun je jouw te verwachten pensioeninkomen opzoeken via mijnpensioenoverzicht.nl;
  • Recent(e) taxatierapport(en) of de WOZ-waarde van de woning.

Je kunt de Aflossingsvrije Hypotheekcheck raadplegen zo vaak als je wilt.